wk voetbalpool webapp: dag 28

 
12 mei 2010

We zijn nog niet live. Bummer. Vandaag zijn de mensen die het kunnen regelen (i.v.m. toegang tot een creditcard) eigenlijk de hele dag bezig geweest met belangrijkere zaken die helaas niets met de WKPool te maken hebben. De sitenaam is al wel gereserveerd: wkpoolmanager.nl

De Android-applicatie is nog weer wat verder bijgeschaafd. Doordat er best wel veel wedstrijden zijn, en er voor elk een semi-ingewikkeld list-item werd gemaakt (wedstrijdgegevens, een tabel met voorspellingen en uitslagen, en een sterretjesbalk voor het aantal punten), kon mijn G1 het scrollen niet bijhouden. Dat reageerde langzaam en schokkerig. Dus nu is die view wat vereenvoudigd en staan er alleen de wedstrijdgegevens en de sterretjesbalk op, en komen de verdere gegevens tevoorschijn zodra je erop ‘klikt’. En voilà, het scrollen gaat nu ook een stuk beter. En ook bij het kantelen van je toestel werden eerst de gegevens opnieuw opgehaald omdat hij dat ziet als het starten van een nieuwe Intent (maar weliswaar met dezelfde state). Het ophalen van de wedstrijddata gebeurde eerst bij dat opstarten, maar zit nu in een aparte klasse die ook nog caching verzorgt, wat de zaak alweer wat sneller maakt, en in elk geval overbodig heen-en-weer praten naar de server voorkomt.

Het front-end wordt ook nog steeds bijgeschaafd; er komt ook een feedback-knop met een captcha bij; en Simon is ook nog met de styling bezig. Hij had echter als test eens een hele lange groepsnaam gebruikt, waardoor de style in de war raakte. Maar toen hij die groep weer wou weggooien merkte hij dat er nog een probleempje was: weggooien van groepen was geen onderdeel van de originele specificatie en was dus ook nog niet meegenomen bij het bouwen. Maar het is natuurlijk wel wenselijk dat dat kan, dus er moet nog even wat aan het back-end (en vervolgens ook aan het front-end) bijgesleuteld worden. Daar heb ik vandaag een beginnetje mee gemaakt, en het valt me op dat het gebruik van de centrale eventbus de zaak relatief simpel maakt. Je hoeft inderdaad maar lokaal per actor te bedenken op welke events ze hoeven te reageren zonder uitgebreid over de flow binnen andere actoren na te denken. Weliswaar moet je wel bedenken welke events er wanneer gegooid moeten worden en wie er hoe op moeten reageren, maar vervolgens kan je alles makkelijk lokaal afhandelen.

Een laatste update: Arno is nu bezig met het regelen van een EC2-machine, zodat we vrijdag live kunnen.

Dus daarmee wordt het half zes, en alles is wel.


Werken met ?
Kijk dan bij onze mogelijkheden voor zowel starters als ervaren engineers.


Categorieën: Development